Deze oefeningen helpen je van je cellulite af

Iets waar veel vrouwen last van hebben en het liefst ook maar al te graag weer vanaf willen? Yep: cellulite, of ook wel sinaasappelhuid genoemd. De meeste van ons krijgen spontaan de rillingen als ze alleen al aan al die putjes en bobbeltjes in de huid denken en vaak kan de onzekerheid toeslaan. Ook al is het niets om je voor te schamen, er zijn gelukkig wél genoeg oefeningen die je kunt doen om sneller van je cellulitis af te komen en een mooie bilpartij te kweken. Hier komen ze!

#1. Traplopen

Bij traplopen gebruik je vooral je bovenbenen en billen, die spieren worden gestimuleerd en dat zorgt voor een betere doorbloeding. Zo worden je spieren warmer en dat trekt uiteindelijk de huid strak. Dus je weet het: voortaan gewoon die trap nemen in plaats van met de lift of roltrap!

#2. Joggen

Als jij je vetpercentage van je onderstel wilt verlagen, kunnen vormen van cardio, zoals hardlopen en wandelen, heel goed helpen. De verandering zal dan ook al heel snel te zien zijn wanneer jij je drie à vier keer peer week met cardio bezighoudt. Je lichaam wordt strakker, inclusief je bovenbeen en bilpartij. Kijk, daar worden we vrolijk van!

#3. Squats

Natuurlijk mogen ook de welbekende squats niet ontbreken in dit lijstje, simpelweg omdat ze supergoed zijn voor je billen en bovenbenen. Deze oefening zorgt voor een betere doorbloeding van bil- en bovenbeenspieren. Doordat je bloedcirculatie verbetert, wordt ook je cellulite minder!

#4. Muurzit

Als je klaar bent voor een pittige work-out voor je bovenbenen, dan moet je de muurzit eens proberen! Tijdens deze oefening sta je met je rug tegen de muur en ga je door je knieën zodat je in een hoek van 90 graden tegen de muur staat. Klinkt misschien simpel en in de eerste tien seconde zal dat het ook zijn, maar geloof ons: deze is heavy! Probeer deze houding maar eens een paar minuutjes vol te houden, je zult zien dat-ie steeds zwaarder wordt. Maar alles voor een goed doel, want zoals je weet: meer doorbloeding is minder cellulite.

#5. Zwemmen

Wanneer je interesse hebt in een strak lichaam, is zwemmen sowieso een hele goede sport. Tijdens een baantje trekken train je namelijk ál je spiergroepen. En het is zo dat als al je spiergroepen getraind zijn, je cellulite veel minder zichtbaar is. Dus wil je een mooi achterwerk? Neem eens een duikje!

#6. Donkey kicks

Dames opgelet, want deze oefening zorgt voor een mooie en strakke bilpartij! Ga op je handen en knieën zitten en vervolgens strek slash trap je als het ware met één been zo hoog mogelijk naar achteren (je knie houd je in een hoek van 90 graden). Wanneer je van je cellulite af wilt komen, mag je de donkey kicks ook zeker niet overslaan. En o ja, je gebruikt ook nog eens je buikspieren. Leuk extraatje!

LEES OOK:

>> Dit zijn de 5 meest gemaakte fitnessfouten 
>> Om deze redenen zou je moeten beginnen met boksen 

Bron: Cosmopolitan | Beeld: Pinterest

DELEN VIA: