5x oefeningen voor de perfecte beach butt

beach butt

Het af tellen tot de zomer is begonnen! We hebben al een bikini ingeslagen en onze zomer garderobe is bijna compleet. Natuurlijk willen we er ook goed uitzien in een strak zomerjurkje of in bikini. Met de juiste oefeningen heb je binnen no time een perfecte beach butt. Instagram’s billenkoningin Jen Selter deelt haar favoriete butt oefeningen met ons. Jen traint haar booty al vier jaar, dus verwacht niet hetzelfde resultaat. Maar deze fitness oefeningen zorgen er wel voor dat je derrière wat strakker wordt. Herhaal de oefeningen om de dag voor een goed resultaat.

1. Donkey Kicks
Start op handen en knieën, plaats je handen op schouderbreedte en houdt je knieën op heupbreedte. Met je linkervoet steun je op de grond en je rechtervoet blijft flexibel. Duw je rechterbeen vervolgens omhoog tot dat je voet boven je billen uitsteekt. Span je bilspieren samen en herhaal de oefeningen 15 keer voordat je verwisselt van benen. Deze oefening is heel intens voor je bilspieren, verwacht wat spierpijn hiervan.

Jen Selter 1

 

2. Doggy Hydrant
Start weer op handen en knieën, handen op schouderbreedte en knieën op heupbreedte. Hou je voeten flexibel en je knieën gebogen. Duw je linkerbeen naar buiten tot dat je dij parallel met de vloer is. Span je bil- en buikspieren aan en breng je been terug naar de startpositie. Herhaal elke been 15 keer

Jen Selter 2

 

3. Chair Kicks
Pak een stoel (het liefst een hoge stoel) en zet ‘m voor je neer. Hou ongeveer een armlengte afstand en sta met beide voeten naast elkaar. Pak met beide handen de achterkant van de stoel vast om balans te houden. Leun een stukje naar voren en duw je been recht omhoog. Houdt je knie recht, maar niet stijf. Span je bilspieren aan en zorg er voor dat je heupen op dezelfde breedte zijn als de stoel. Duw je heup niet naar buiten als je je been omhoog duwt. Lift je been zo hoog mogelijk en breng vervolgens weer terug naar de start positie. Herhaal elke been 10 keer en doe twee sets.

4. Squat pulse
Begin met de juiste houding. Sta met beide benen iets verder dan schouderbreedte op de grond. Je tenen wijzen een beetje naar buiten en je armen wijzen naar voren. Squat naar beneden, hou je buikspieren in en je rug recht. Blijf in de squat positie en veer elke keer op en neer. Probeer elke keer een paar centimeters lager te squatten. Remember, ass to the grass ladies! Herhaal deze oefening 15 keer.

5. Squat Kick
Start weer in dezelfde positie als bovenstaande oefening. Squat naar beneden en zorg er voor dat je knieën achter je tenen blijven als je squat. Als je na de squat weer naar boven komt, schop je je been zo hoog mogelijk naar buiten. Herhaal deze oefening 10 keer.

Shop je sport outfit!

Adidas Originals
HUDSON’S BAY
€ 69,95

Puma
HUDSON’S BAY
€ 34,95

The North Face
DE BIJENKORF
€ 80,00

Nike
DE BIJENKORF
€ 120,00

Ifrogz
SMARTPHONEHOESJES.NL
€ 32,95

Smartphonehoesjes.nl
SMARTPHONEHOESJES.NL
€ 9,95

✰ Shop verder in de STYLETODAY shop ✰

Bron: Harpers Bazaar | Beeld: Unsplash