5 tips om slanker te koken

5-tips-om-slanker-te-koken-2-1024x766

Wil je lekker blijven eten, maar ook op de lijn letten? Bekijk deze 5 technieken om ‘slanker’ te koken.

#Stomen

Door je groente, vlees of vis te garen in de stoom van kokend water, hoef je geen vet te gebruiken. Dit scheelt niet alleen veel calorieën, maar zorgt er ook voor dat de smaak en vitamines beter behouden blijven. Je kunt een speciale stoompan of stoommandjes gebruiken. Heb je die niet? Je kunt ook een vergiet of zeef in een pan met kokend water hangen met de deksel erop. Tip slank stoomrecept: Oosterse kabeljauwfilet.

#Grillen

Wanneer je vis of vlees grilt in de oven of grillpan heb je maar weinig olie nodig. Smeer het stukje dat je wilt grillen licht in met olie en leg het op een goed hete grillpan of -plaat. Zo blijven alle smaken behouden en krijg je een sappig stukje vis of vlees. Tip: groenten zoals paprika, courgette, aubergine en asperge zijn ook heerlijk om te grillen. Omdat je ze met weinig vet op een hoge temperatuur bakt, krijgen ze een volle en zoete grillsmaak! Tip slank grillrecept: gemarineerde kipspiesjes met yoghurtdip.

#Wokken

Wokken is al een paar jaar ‘hot’. En terecht! Koken met de wok is snel, gezond en lekker. In slechts een kwartiertje bereid je een gezonde maaltijd. Maak de wok goed heet en gebruik een olie die geschikt is voor hete temperaturen. Voeg kleine stukjes groente, vlees of vis toe en wok alles binnen een paar minuten gaar. Tip slank wokrecept: Thaise garnalen met lemongrass, kokos en chili.

>> Lees verder op CookLoveShare
>> Lees hier meer over grillen

5-tips-om-slanker-te-koken-3-1024x686