6 x tips om gezond aan te komen

Spotlight-model-aankomen Terwijl veel dames bezig zijn met het verliezen van gewicht is er ook een grote groep die juist wil aankomen. Op gewicht komen is een kwestie van geduld hebben. 1 kilo erbij in 3 tot 4 weken is al een goed resultaat en gezond eten is een het codewoord.

Niets geen ongezonde snacks of junkfood maar maaltijden die rijk zijn aan gezonde vetten en goede voedingsstoffen. Wanneer je wilt aankomen moet je niet vertrouwen op voedsel met veel calorieën (mist voedingrijk), maar juist op voeding die vol zit qua mineralen en vitamines. Een ding: als je een snelle stofwisseling hebt is aankomen niet makkelijk. Je kunt dan wel meer eten, maar je verbrandt het eten net zo snel weer.

Calorierijke producten

Dit zijn onder meer speltproducten, ongezouten noten, bananen, groenten, quinoa, havermout, biologische pindakaas, peulvruchten, bruine rijst, (zoete) aardappelen, magere zuivelproducten, eieren, vis, olijfolie en af en toe wat mager vlees.

Vaker eten

Meer maaltijden en snacks op een dag eten is meestal de beste manier om zoveel mogelijk calorieën en voedingsstoffen binnen te krijgen. Probeer om per dag 6 maaltijden met voldoende eiwitten, zetmeel, groenten en vetten te eten.

Variatie

Probeer op z’n minst 3 verschillende soorten voedsel te eten. Dus eet naast bijvoorbeeld alleen een banaan ook een paar sneetjes brood met boter en drink een glas melk. Meer variatie zorgt ervoor dat jouw lichaam meer verschillende voedingsstoffen binnenkrijgt en dat is precies wat het nodig heeft! Quinoa

Drinken

Een handige tip om je spijsvertering te bevorderen is om één uur voor en één uur na een maaltijd een glas water te drinken. Eveneens een wandeling maken bevordert de eetlust, dus goed als je meerdere maaltijden per dag wilt eten.

Trainen

Een eenvoudige manier om blijvend aan te komen is door middel van krachttraining je spiermassa te vergroten, dit werkt zowel voor mannen als vrouwen. Goede voeding is hierbij belangrijk. Denk aan: eieren, magere zuivelproducten, kwark, vlees, gefermenteerde sojaproducten

Sweet dreams!

Terwijl je slaapt bouwt het lichaam spieren en weefsel op. Een gezonde snack voor het slapen gaan zorgt voor een verse aanvoer van voedingsstoffen die jouw lichaam nodig heeft om ‘ s nachts aan het werk te gaan. Ja, slapen is heel gezond! Sleeping-model-02

Beeld: Imaxtree/ Pinterest