Het Sirtfood dieet is nu al ons favoriete dieet ooit (en dit is waarom)

Sirt Food dieet

Een groot fan van diëten zijn we niet (want: jojo effect!) maar dit dieet willen we je niet onthouden. Geliefd onder celebs zoals Adele én: wijn en chocolade zijn toegestaan. Hebben we je aandacht?

– 14 kilo

Het Sirtfood dieet is volgens ons een van de weinige diëten waar je niét ongelukkig van wordt. Het dieet is al populair sinds Adele in 2016 – in afgeslankte vorm welteverstaan – de bühne besteeg tijdens haar wereldtournee. Het dieet, samengesteld door de Britse voedingsdeskundigen Aidan Goggings en Glen Matten, heeft ervoor gezorgd dat Adele 14 (!) kilo verloor. Da’s best knap voor iemand die naar eigen zeggen de gym haat en liever gaat lunchen met vriendinnen.

Afvallen met wijn en chocolade

Waarom Adele juist voor dit dieet heeft gekozen? Afvallen door chocolade te eten, koffie en zelfs wijn te drinken: Adele, wij snappen je. Hoewel je waarschijnlijk denkt ‘Sirtfood-wat?’, is dit dieet het proberen waard. Het Sirtfood dieet is een voedingsschema dat gebaseerd is op zogeheten sirtuïnes: een groep eiwitten die je metabolisme flink aanzwengelen, vet helpen verbranden en helpen je spieren versterken.

Volgens voedingsdeskundigen Goggings en Matten zou je met dit dieet hetzelfde resultaat boeken als wanneer je alleen zou sporten en verder niets zou eten. Nu vinden we deze bewering wel ver gaan, maar aantrekkelijk klinkt het wel.

Wat staat er op het menu?

Het idee is je inname van sirtuines verhogen. Dit doe je door voldoende appels, citrusvruchten, peterselie, kappertjes, blauwe bessen, groene thee, sojamelk, aardbeien, komijn, olijfolie, rode ui, rucola en boerenkool aan je voedingspatroon toe te voegen. Met uitsluitend (pure) chocolade, koffie en wijn kom je er niet dus. Ook op het menu: elke dag een groen sapje. Goggins en Matten beloven ons een slank lijf, tomeloze energie, een glowing skin en weet-ik-niet-wat. Ha!

Addertje

Wie af wil vallen, moet minder eten. Zo simpel is het. Ook als je het Sirtfood dieet volgt beperk je je calorie-inname. En dus zit je de eerste week aan een max van 1000 calorieën, in de vorm van drie sapjes en één sirtuïnerijke maal per dag. De tweede week is iets beter te doen: een acceptabele 1500 calorieën per dag, met twee sapjes en twee maaltijden. Daarna bouw je je maaltijden vooral op met ingrediënten zoals beschreven in het Sirtfood dieet.

Meteen aan de slag? Je koopt het boek Sirtfood dieet voor €17,50 in de boekhandel of online.

LEES OOK:

>> De drankjes met de minste calorieën
>> Dit kun je het beste eten tegen buikvet

(Tekst: Simone Braaksma. Bron: Sirtfooddiet.net)