Echt waar: krachttraining maakt je mooier

krachttraining

“Krachttraining maakt vrouwen mooier.” Lionel Eersteling kan het weten. In de tien jaar dat de oud-profvoetballer als personal trainer actief is, heeft hij talloze vrouwen ‘in shape’ gebracht.

Krachttraining biedt oplossingen

“Wanneer ik over krachttraining begin zijn veel vrouwen bang té gespierd te worden. Onzin. Spieropbouw vereist testosteron. Van nature maken vrouwen al weinig aan van dit hormoon. Door een ongezonde leefstijl ligt de aanmaak vaak nog lager, met extra vet op de foute plekjes als resultaat. Zware krachttraining biedt oplossingen. Hierdoor verbrand je vet met spiermassa en ontwikkel je aantrekkelijkere vormen.

Zwembandjes

Veel vrouwen denken dat je met cardio calorieën verbrandt en met krachttraining spiermassa opbouwt. Dat je in de ‘krachthoek’ zowel tijdens de fitness work out als daarna flink calorieën verstookt is minder bekend. Vaak en langdurig bezig zijn met cardio, leidt bovendien tot een te hoge aanmaak van cortisol. Teveel van dit stresshormoon is onder meer in verband gebracht met hart- en vaatziekten en…‘zwembandjes’. Dat kan de bedoeling niet zijn.

Leefstijl

Onder invloed van een verkeerde leefstijl, waaronder (negatieve) stress, weinig nachtrust, de verkeerde training en een incompleet voedingspatroon met te veel E-nummers, zout en geraffineerde suikers, maken vrouwen steeds vaker onvoldoende testosteron aan. Er ontstaat extra lichaamsvet op probleemzones, zoals benen en billen. Je figuur verbeteren of tenminste behouden, lijkt steeds lastiger.

Vrouwelijke spiermassa

Wil je calorieën verbranden én werken aan een beter figuur? Ontwikkel ‘vrouwelijke spiermassa aan de ‘mannelijke’ kant van de sportschool. Doe met uitdagende gewichten oefeningen, zoals de bench press, squat, deadlift, enzovoort. 

Intensieve krachttraining zorgt bovendien voor de ontwikkeling van EPOC (Excess Post-exercise Oxygen Consumption), ofwel ’after burn’. Dit betekent dat je 24 tot 72 uur na je work-out ook calorieën in rust verbrandt en niet alleen tijdens de training, zoals bij cardio.

Krachttraining

Verlaat je comfortzone en verg het uiterste van jezelf. Neem zware krachttraining als basis en richt je daarnaast meer op korte en intensieve vormen van cardio, zoals: interval training, Tabata of heuvelsprints.

Bedenk: een strakker figuur draagt zeker bij aan je zelfvertrouwen. Doe er je voordeel mee. Succes!” – Lionel Eersteling

Shop de sport look!

Reece
WEHKAMP
€44,99

Puma
WEHKAMP
€24,95 19,95

Reebok
DE BIJENKORF
€54,95

Adidas
DE BIJENKORF
€99,95

Adidas
WEHKAMP
€44,95

Nike
WEHKAMP
€10,00

✰ Shop verder in de STYLETODAY shop ✰

LEES OOK:

Waarom je krachttraining nooit moet overslaan
Is het drinken van eiwitshakes onzin?
Bootylicious! De juiste work-outs per type billen

Beeld: Unsplash