10x tips voor gezonde voeding

gezonde voeding

Tegenwoordig is er geen ontkomen aan suikers, koolhydraten & voeding met vele toevoegingen in de vorm van e-nummers, verdikkingsmiddelen en/of kleur- en smaakstoffen. Dit alles om smaak, houdbaarheid en cravings te bevorderen. Geld is een drijvende factor in deze wereld en ook voor de vele ontwikkelaars van voedselproducten. De gedachte bij vele bedrijven is als volgt: de groter de smaaksensatie, de meer het product gegeten en dus ook gekocht zal worden. Alle voedingsproducten zijn tegenwoordig ingericht op het triggeren van bepaalde stofjes in je hersenen die je een goed gevoel geven op korte termijn.

Alle lange termijn resultaten worden overboord gegooid in het ontwikkelen en produceren van voedingsproducten. Gezond eten is erg belangrijk. Wil jij je gezondheid, scherpte en je lifestyle op lange termijn? Model Workout geeft je 10 tips voor gezonde voeding om rekening mee te houden bij het consumeren van voedingsproducten.

10x tips voor gezonde voeding

#1 Onbewerkte voeding

Onbewerkt voedsel is ‘the key to result’.
Alles wat aan bomen, planten en of in de grond groeit is top. Voeding dat terug te vinden is in de natuur is vele malen gezonder voor je dan producten uit de supermarkt.

#2 Basis elementen

Denk altijd aan drie basis elementen die goed voor je zijn: eiwitten, de juiste koolhydraten en inderdaad ook vetten.

#3 Andere manier van afvallen

Één van de belangrijkste tips op het gebied van gezonde voeding is afvallen op de juiste manier. Dat is dus niet op crash dieet gaan, maar juist nieuwe routines vinden in je lifestyle.

#4 Portiebeheersing

Bij Model Workout leren wij onze members om aan portiebeheersing te denken. Eet met mate, je hoofd heeft vaak meer trek dan je maag. Don’t let emotions take control!

#5 Vaste eetmomenten

Eet 5x per dag. Je lichaam herkent structuur, het verbetert je metabolisme werking, het levert meer energie op en je ontwikkeld een beter verbrandingsproces van je voedsel.

#6 Citroenwater

Groot glas lauw water met citroen bij het opstaan, yes we can!

#7 Appel

Eet voor het trainen een appeltje voor de nodige vitamientjes en energie.

#8 Banaan

Eet na het trainen een banaan voor spierherstel.

#9 Eiwitten

Neem ongeveer 2 tot 2,5 keer je eigen lichaamsgewicht in grammen aan eiwitten per dag.

#10 Volkoren

Volkoren is altijd beter dan ’normale’ koolhydraten (pasta of brood).

Wees bewust over wat je naar binnen werkt. Wat je doelstelling ook is, uit voeding haal je al 60% van je resultaat. De overige 40% bestaat uit 30% training en 10% rust. Voor meer lifestyle tips, begeleiding of eetschema’s neem een kijkje op de site van de My Model Workout.

Shop de sporty look!

Reece
WEHKAMP
€44,99

Puma
WEHKAMP
€24,95 19,95

O’Neill
OUTDOORSUPPLY
€59,99

Adidas
DE BIJENKORF
€99,95

Adidas
WEHKAMP
€44,95

Nike
WEHKAMP
€10,00

✰ Shop verder in de STYLETODAY shop ✰

LEES OOK:

5x redenen om vandaag nog te starten met hot yoga
6x type mensen die je in elke sportschool tegenkomt
Dit is de reden dat je moet huilen als je een ui snijdt

Bron: MyModelWorkout  |  Beeld: MyModelWorkout