De perfecte protein pancakes in 5 stappen

Als je Instagram gebruikt voor je dagelijkse dosis fitspiration, dan zie je regelmatig voorbij komen: protein pancakes. Deze pannenkoekjes zijn niet alleen super tasty, maar ook een eenvoudige manier om je dagelijkse eiwit intake op te krikken. Als je veel sport moet je nu eenmaal veel eiwitten eten zodat je spieren goed herstellen, maar dat kan nog wel eens lastig zijn. Gezond eten is namelijk een dingetje, maar genoeg eiwitten eten ook. Protein pancakes geven je alvast een voorsprongetje.

Protein pancakes

Het geheime recept

Er schuilt een kunst in het maken van de perfecte pannenkoekjes. Wij hebben heel wat klodderige flutpannenkoekjes gemaakt, totdat Fit Girl Roos haar geheime recept met ons deelde. Tegenwoordig zijn onze pannenkoeken prachtig en gaan ze door het dak op Instagram, maar dit is niet altijd het geval geweest. Wij willen jou de publiekelijke afgang van klodderige flutpannenkoekjes besparen. Als je deze 5 stappen doorloopt tover je zonder twijfel de perfecte protein pancake uit de pan. Let’s go!

Stap 1: Ingrediënten (2 porties)

–         4 eetlepels havermout

–         1 schep vanille of chocolade whey (Smart Protein van Body&Fit Shop is onze favoriet)

–         1 theelepel bakpoeder

–         2 eieren

–         2 eiwitten

–         150 ml melk (amandel, magere melk etc.)

Stap 2: Voorbereiding

Mix alle ingrediënten met een keukenmachine of staafmixer. Laat het mengsel 1 minuut staan. Het moet ongeveer zo dik zijn als pudding. Als het te dik is voeg er dan nog een beetje melk aan toe.

Stap 3: Bakspray

Deze stap is belangrijk! We willen natuurlijk niet dat de pannenkoekjes aanbakken. Spray de bakpan in met bakspray om dit te voorkomen. Wij gebruiken een olijfoliespray. Die kun je bij de meeste supermarkten wel kopen. Als je een grote koekenpan hebt dan kun je proberen om drie pannenkoekjes tegelijk te maken, maar als je dat nog niet aandurft bak je ze gewoon om de beurt. Bak niet op hoog vuur, maar op medium vuur en draai de pannenkoekjes voorzichtig om met een spatel.

Stap 4: Versieren

Time to let your inner Martha Stewart shine: we gaan de pannenkoekjes versieren! Je kunt hier kwark, pindakaas, appelstroop, vruchtjes, kokosrasp of cacao nibs voor gebruiken. De mogelijkheden zijn eindeloos. Maak er een kunstwerkje van, dan smaken ze nog beter!

Stap 5: Enjoy!

Aanvallen! Oh nee, eerst nog even een kek plaatje schieten voor op Instagram. Tag @fitgirlcode en @fitgirlroos en misschien reposten we jouw prachtige pannenkoekjes wel. We zijn erg benieuwd naar het eindresultaat!

LEES OOK:

Dit moet je proeven: gezond bananenbrood
Easy like Sunday meal recept: spinazie salade met geitenkaas en verse vijgen