Fruit: wat doet het voor je lichaam?

fruit

Iedereen weet dat fruit gezond is. Het bevat weinig calorieën en ontzettend veel vitamines en vezels. Fruit is een perfecte en snelle snack voor onderweg of wanneer je de zoete trek op een gezonde manier wilt stillen. Toch heeft elke fruitsoort zo haar eigen voordelen, waar de meeste mensen niet bij stilstaan. Zo kan een banaan je veel energie geven, maar merk je dat je na het eten van een appel toch snel weer trek krijgt. Wij zetten 5 fruitsoorten en hun voordelen voor je op een rij.

5 x soorten fruit en hun voordelen

#1 Aardbeien

Wist je dat aardbeien in verhouding nog meer vitamine C bevatten dan sinaasappels? Het eten van vijf aardbeien per dag zorgt er zelfs al voor dat jij je dagelijkse behoefte aan vitamine C binnen hebt gekregen! Ook zijn aardbeien heerlijk zoet en vooral heel makkelijk te gebruiken in het bakken van jou favoriete healthy ontbijtjes. Of gewoon lekker om te snacken, dat kan natuurlijk ook.

#2 Pruimen

Pruimen bevatten ontzettend veel vezels die zorgen voor een goede werking en doorstroming van de darmen en spijsvertering. Ook zorgen de antioxidanten uit pruimen voor een mooie en egale huid.

#3 Bessen

Bessen zijn rijk aan vitamines, mineralen en vezels. Ze zijn de belangrijkste bron van antioxidanten, die ervoor zorgen dat je mooi ouder wordt, dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen! Verder leveren ze energie, verhogen ze je weerstand en zorgen ze voor een goede werking van het immuunsysteem. Wat wij ook wel leuk vonden om te horen: Uit recent onderzoek is gebleken dat ze zelfs je geheugen kunnen verbeteren door een goede werking en bloeddoorstroming naar de hersenen. Zo zijn bessen dus een perfecte study-snack tijdens het studeren voor je volgende tentamen.

#4 Bananen

Bananen geven door hun hoge gehalte aan koolhydraten en flinke energy boost. Ook zijn bananen een goed antikater-middel na dat wilde avondje stappen, inslaan dus met die bananen wanneer je weer een feestje op de planning hebt staan! Gebruik ‘m in je smoothie of shake, zo wordt het kalium en de vitamines uit de banaan beter opgenomen in je lichaam.

#5 Kersen

Kersen bevatten naast veel antioxidanten en vitamines ook nog een ander bijzonder stofje, namelijk melatonine dat werkt tegen slapeloosheid. Uit onderzoek naar kersen is gebleken dat mensen zes procent langer kunnen slapen na het eten van kersen. Je weet nu wat je moet eten tegen die slapeloze nachten. Score!

Shop the look!

Only
WEHKAMP
€89,99

Sandro
DE BIJENKORF
€75,00

Zizzi
NAVABI
€69,99

Dr. Martens
DE BIJENKORF
€169,95

My Jewellery
DE BIJENKORF
€29,95

Clarins
DE BIJENKORF
€26,00

✰ Shop verder in de STYLETODAY shop ✰

LEES OOK:

Gezonder leven? Deze fruitsoorten moeten in de fruitmand
Easy like sunday brunch recept: yoghurtijs met fruit en granola
Health: hoeveel groenten en fruit moet je dagelijks eten?

Bron: CM Ziekenfonds, A Healthy Life, Fruitsnacks | Beeld: Pexels