Dit kun je het beste eten tegen buikvet

De maand januari hebben we gedag gezegd, maar de goede voornemens zitten nog fris in het geheugen. Toch?

Je bent vastbesloten: die extra kilo’s gaan er dit jaar echt af. Maar wat als je je uitslooft in de sportschool, let op je voeding en toch niet van dat vervelende zwembandje afkomt? Dan hebben wij de oplossing voor je tegen dat vervelende buikvet. Voeg deze producten toe aan je dieet en die gedroomde strakke buik komt steeds dichterbij.

Pasta hoeft niet van je menu: zo kun je koolhydraten eten zonder aan te komen. 

#1. Start met havermout

Regelmatig last van fikse snacktrek halverwege de ochtend? Begin je dag eens met een grote kom havermout. Het vult goed en houdt je bloedsuikerspiegel stabiel. Blijf ver weg van varianten met toegevoegd suiker, deze hebben een averechts effect.

#2. Tik een eitje

Eieren bevatten vitamine B12, je lichaam heeft dit hard nodig heeft om vet om te zetten in energie. Wetenschappers van de Louisiana State University stellen bovendien dat wie elke dag ontbijt met eieren eet, meer gewicht verliest dan degene die gaat voor een boterham. Heb je een hoog cholesterol? Raadpleeg dan eerst je dokter.

Gezond eten zonder gedoe? Met deze tips houd je het met gemak vol.

#3. Eet pindakaas

Ja, jouw favoriete broodbeleg is ook nog eens goed voor je taille. De niacine in pindakaas stimuleert je spijsvertering en helpt een opgeblazen buik tegen te gaan. Voordat je het goedje uit de pot lepelt: pindakaas is natuurlijk rijk aan vet, houd het daarom bij maximaal twee eetlepels per dag.

#4. Strooi met Parmezaanse kaas

Kaas eten om buikvet te verliezen, wie wil dat niet? Parmezaanse kaas bevat, ten opzichte van andere kaassoorten, weinig calorieën. Daarnaast is het rijk aan calcium. Volgens wetenschappers van de University of Wisconsin activeert laatstgenoemde de hormonen in je lichaam die vet verbranden. Overdrijf ook hier weer niet: strooi een bescheiden handje over je pasta of salade.