Verwenontbijtje: Eiwitrijke breakfast parfait

Het is weekend en dat betekent dat het tijd is voor een verwenontbijtje! Deze parfait is supergezond, lekker fris en bevat heel veel eiwitten. Heerlijke post-workout dus!

Ingrediënten:

  • 250 gram Griekse yoghurt
  • Scoop eiwitpoeder vanille of chocola
  • 4 el granola
  • 1 banaan
  • Spirulina (voor de kleur)
  • Eventueel: honing

Bereiding:

  1. Meng de Griekse yoghurt met de spirulina en het eiwitpoeder in een bakje. Snijd de banaan in dunne plakjes. Pak een mooi glas en bouw in laagjes de parfait.
  2. Begin met de yoghurt;
  3. Laagje granola;
  4. Yoghurtmengsel;
  5. Plak de halve banaan tegen de wand van het glas aan (leg de overige stukjes in het midden);
  6. Weer een laagje yoghurt;
  7. Maak het af met een bananenroos. Begin aan de buitenkant en leg de banaanplakjes schuin tegen het glas aan (steek ze iets in de yoghurt zodat ze mooi omhoog blijven staan) en werk zo naar binnen toe.

Eet smakelijk en deel jouw parfait op Instagram met #GezondeReceptjes !

Variatie tip: je kunt ook voor een andere kleur gaan. Neem dan in plaats van spirulina bijvoorbeeld acai poeder (roze).

Liefs,
Maartje