3x redenen waarom je nog geen sixpack hebt

sixpack

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik doe zo’n beetje elke buikspieroefening die ooit bedacht is. Maar het enige lijntje  op mijn buik is de lijn van de broekrand van mijn skinny jeans. I’m not happy! Ik wil een sixpack.  Zo’n beetje elke self proclaimed personal trainer gooit met motiverende zinnetjes. Maar helaas is mijn skinny jeans het skinniest aan mij, dus wat doe ik verkeerd? Want daar focussen we eigenlijk steeds op, wat we maar steeds verkeerd doen en eigenlijk zit daar dus bij mij de zere plek.  Maar goed, daar gaan we.

#1: Wat ik verkeerd doe, is mezelf steeds met anderen vergelijken. Het gras is altijd groener, langer, beter onderhouden aan de andere kant. Dat zorgt toch voor frustraties en stress. Instagram is eigenlijk mijn grootste vijand, want ik zit soms eindeloos lang naar ‘perfecte lichamen met sixpack’ te kijken. Ik zit ook steeds die foto’s te liken, dus ik heb me nu voorgenomen alleen nog foto’s van dieren te liken…..

#2: Ik eet niet of juist te veel, there is no in between. Om een sixpack te kunnen zien moet je een lichaamsvetpercentage van 12% of minder hebben. Dat heb ik. Sterker nog het apparaat dat mijn vetmeting deed gaf met zwaailicht aan dat ik eens wat meer moest gaan eten. Weinig eten geeft natuurlijk geen garantie voor zichtbare abs, wel zichtbare ribben kan ik je vertellen, maar over het algemeen is dat niet zo sexy. Mocht je wasmachine kapot zijn kan je er wel de was op doen btw. Dus gebalanceerd eten is noodzaak. Elk lichaam heeft zijn eigen behoefte en klakkeloos een voedingsschema overnemen is niet slim. Ik moet dus meer eten om mijn spieren de juiste voeding te geven.

#3: Focus op je fitness training. In kleine stapjes moet je de intensiteit verhogen. Train 3 keer in de week. Verspreid de trainingen goed over de week, bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag. Tussendoor moeten je spieren de kans krijgen om te herstellen. Voel je na 3 trainingen de spieren branden? Gun je spieren rust om te kunnen herstellen. Daar zit bij mij het knelpunt want ik train dagelijks. Ik moet mezelf maar eens wat meer rust gunnen.

In onderstaande video doet Martine 2 Model Workout abs oefeningen. Copy paste!

Bovenstaande oefeningen voer je dus 20 keer uit, zoals de tikker in beeld zo handig aangeeft. Dat moet niet al te moeilijk zijn maar noem het handig of niet, speel deze online work-out gewoon nog een keer af en herhaal de oefeningen. Niet overdrijven zoals ik dus altijd geneigd ben om te doen. Liever kort en krachtig trainen met gewenst resultaat!

Ben je nu benieuwd naar meer oefeningen van Model Workout? Denk jij dat je al onze work-outs aankan? Kijk dan eens  op www.mymodelworkout.com voor de hele TwenTies work-out serie en nog veel meer work-out video’s en recepten.

xoxo

Paultje Column

Beeld: Model Workout

Shop je sportkleren!

Björn Borg
WEHKAMP
€34,95 25,15

Nike
WEHKAMP
€35,0017,95 

Björn Borg
OUTDOORSUPPLY
€49,95

Nike
DE BIJENKORF
€85,00

Nike
DE BIJENKORF
€80.00 56.00 

Adidas
DE BIJENKORF
€99,95

Nike
DE BIJENKORF
€120,00

Roxy
OTTO
€55,99

Nike
WEHKAMP
€12,00

✰ Shop verder in de STYLETODAY shop ✰