5x de meest gemaakte fitness fouten

fitness

Wanneer we flink staan te ploeteren in de sportschool hopen we natuurlijk wél dat we na enige tijd ook geweldig resultaat zien. Helaas is dit niet altijd het geval, en zeg nou zelf, dan zakt de moed je behoorlijk in de schoenen. Misschien ligt dit alles aan het feit dat je toch minder effectief traint dan je zelf denkt. Dus ben je een beginner wat trainen betreft óf train je juist al een tijdje maar zie je geen progressie? Volgens Beyond Yourself is de kans groot dat jij één van deze fitness fouten dagelijks maakt, tijd om ze te vermijden en zichtbaar resultaat te gaan boeken!

De meest gemaakte fitness fouten

#1 Geen snack eten na een work-out

Nadat je een flinke work-out in de sportschool hebt afgerond ga je topfit weer naar huis. Maar voor het beste resultaat ben je eigenlijk nog niet klaar, het is namelijk juíst super belangrijk om weer bij te tanken en wat te eten. Probeer altijd binnen een half uurtje na het sporten iets te eten of drink een proteïne shake.

#2 Het stretch-gedeelte skippen

We know, het laatste wat je na een heftige work-out wilt doen is nog rondhangen in de sportschool om te stretchen… Maar zelfs als je je nog even 5 minuten bezig houdt met wat rekken en strekken, kan je spierverzuring en blessures voorkomen!

#3 Jezelf niet uitdagen

Het komt vast niet als verrassing, maar wekenlang hetzelfde fitnessschema volgen, dat gaat je niet helpen om resultaat te blijven zien. Als je té lang een bepaalde routine aanhoudt, raakt je lichaam hieraan gewend. Zorg er dus voor dat je jezelf blijft uitdagen en geregeld afwisselt wat work-outs betreft.

#4 Te veel fitnessen

Kwaliteit gaat boven kwantiteit, is het credo. Een half uurtje knallen en intensief trainen heeft zoveel meer effect dan twee uur lang hangen in de sportschool hangen. Daarnaast is het zo dat wanneer je iedere dag zo lang aan het fitnessen bent, je spieren geen tijd meer krijgen om zich goed te herstellen. Hierdoor gaat het resultaat achteruit, en dat willen we natuurlijk niet!

#5 Onvoldoende slaap

Geloof het of niet, maar je slaap is nét zo belangrijk als de work-out! Zorg voor minimaal 8 uur slaap per dag, zodat je spieren zich kunnen herstellen en je je de volgende weer fit voelt.

Shop je fitness outfit!

Adidas
DE BIJENKORF
€29,95

Nike
WEHKAMP
€10,00

O’neill
O’NEILL
€49,99 24,99

Nike
DE BIJENKORF
€120,00

Adidas
DE BIJENKORF
39,95 27,96

Nike
WEHKAMP
€12,00

✰ Shop verder in de STYLETODAY shop ✰

LEES OOK:

Work-out tips voor jouw figuurtype
3x work-outs voor slanke en strakke benen
10x sporttips om het beste uit je workout te halen

Bron: Beyond Yourself | Beeld: Pexels