5x thuis work-outs voor een killer body

thuis work-outs

Een killer body willen we allemaal, niet waar?! Toch schiet het er bij de meeste van ons in om 3 tot 4 keer per week naar de sportschool te gaan. Maar wist je dat je thuis ook veel oefeningen kunt doen die je lichaam in topvorm brengen? Deze 5 thuis work-outs kun je gemakkelijk in de woonkamer doen én verbranden veel calorieën. Natuurlijk is goed eten ook heel belangrijk.

Thuis work-outs voor een killer body

#1 Lunges

Lunges zijn een van onze favoriete thuis work-outs omdat iedereen ze kan doen, het maakt niet uit of je een beginner of gevorderde sporter bent. Sta recht met beide benen naast elkaar, vervolgens stap je met één been naar voren en buig je je knie. Je been waarmee je niet naar voren stapt moet nu in een hoek van 90 graden staan. Houd deze positie voor een paar seconden vast en stap weer terug. Vervolgens breng je je andere been naar voren en herhaal je de oefening.

#2 Twist

Met deze oefening zet je zittend je schuine buikspieren aan het werk. Ga op een matje of op een handdoek zitten met je benen licht gebogen en je voeten plat op de grond. Strek je armen op schouderhoogte met een handdoek tussen je armen, til je voeten iets van de vloer en leun achterover. Breng het rechter uiteinde van de handdoek naar de vloer. Daarbij draaien je schouders en borst in. Houd deze houding een paar tellen vast, draai terug naar het midden en doe vervolgens hetzelfde met de linkerkant.

#3 Squats

Squats are a girl best friend! Squatten is één van de meest effectieve oefening die er bestaat, je traint je buik, je benen en bil én je verbrandt super veel calorieën. Hoewel deze oefening heel makkelijk lijkt, is het toch belangrijk dat je ‘m op de juiste manier uitvoert. Sta recht met beide benen op schouderbreedte. Buig je knieën, maar let op dat je knieën niet voorbij je tenen komen. Houd je rug vervolgens zo recht mogelijk en duw je bil niet naar achter. Het is de bedoeling dat je je gewicht op je hielen voelt.

#4 Hip Raises

Deze oefening is favoriet bij de meeste vrouwen. Het is een makkelijke buikspieroefening. Ga liggen met je voeten plat op de grond en je knieën gebogen. Streek je armen uit richting je voeten en houd ze tegen de grond aan. Vervolgens til je je lichaam op, easy does it!

#5 Side plank

De side plank is een goede oefening voor je core. Ga op je zij liggen en laat de ene kant van je lichaam op de andere kant leunen. Breng je lichaam een stukje omhoog tot dat de arm waarop je leunt helemaal gestrekt is. Probeer deze positie zo lang mogelijk vast te houden.

Shop de sport look!

Reece
WEHKAMP
€44,99

Puma
WEHKAMP
€24,95 19,95

Reebok
DE BIJENKORF
€54,95

Adidas
DE BIJENKORF
€99,95

Adidas
WEHKAMP
€44,95

Nike
WEHKAMP
€10,00

✰ Shop verder in de STYLETODAY shop ✰

LEES OOK:

Work-outs: thuis je buikspieren trainen
Let’s go! Dé ultieme 10 minute HIIT work-out
Online work-out voor thuis

Bron: Sport, Gezondheidsnet, Dokterdokter | Beeld: Getty Images