Waarom je zou moeten beginnen met touwtje springen

Touwtje springen was wat we vroeger in de schoolpauze deden. Nu loopt iedere fit girl rond in de sportschool met een springtouw. Wij geven ze groot gelijk. Er zitten namelijk superveel voordelen aan touwtje springen. Je wordt er ontzettend fit van, je verbrandt mega veel calorieën én het is ook nog eens goed voor je botten. Wij geven je de top drie redenen om nu je springtouw te pakken and to start jumping!

Het verbrandt veel calorieën en je bent er geen uren mee bezig

Wist je dat je met touwtje springen echt superveel calorieën verbrandt? Volgens een onderzoek van Harvard University verbrandt iemand van 70 kilo 744 calorieën per uur! Tenzij je het wereldrecord touwtje springen wilt verbreken, houd je een uur rondspringen niet vol. Maar dit betekent wel dat je met 10 minuten touwtje springen maar liefst 124 calorieën verbrandt!

Het versterkt je spieren en botten

Door de bounce beweging die je maakt tijdens het springen, wordt er veel gebruik gemaakt van de beenspieren en hamstrings. Ook wordt je bovenlichaam intensief getraind. Je gebruikt namelijk je core, schouders, armen en rugspieren om goed te kunnen springen. Door deze work-out worden je botten gestimuleerd om extra botmassa aan te  maken.

No excuses!

Je komt er niet onderuit, het enige wat je nodig hebt is een springtouw. Dus het excuus dat je geen zin hebt om door de regen naar de sportschool te fietsen werkt niet meer. Je kunt deze work-out namelijk overal doen (houd wel rekening met de onderburen). Zelfs na een lange werkdag heb je altijd wel 10 minuten de tijd om even rond te springen. Let’s start jumping!

New work-out gear

Puma
ZALANDO
€59,95

Nike
DE BIJENKORF
€85,-

Nike
WEHKAMP
€50,-

Nike Performance
ZALANDO
€149,95

Adidas by Stella McCartney
ZALANDO
€159,95

Reebok
ZALANDO
€54,95

LEES OOK:

Strakke billen? Yes please
Cheers! 3x skinny cocktails

Bron: Women’s Health, Prorun | Beeld: Getty Images, Unsplash