Zo blijf je voor eens en altijd op gewicht!

gewicht

We weten allemaal dat afvallen niet altijd even makkelijk is en het een behoorlijke stuggle kan zijn. Maar wanneer jij je doel hebt bereikt, is het óók een hele opgave om je streefgewicht te behouden. Tijd om achterover te leunen is er zeker niet, want we willen de verloren kilo’s er natuurlijk wel afhouden. Geen paniek, want deze tips zullen je helpen om voor eens en altijd je ideale gewicht te behalen én te behouden. Here we go!

Zo blijf je voor eens en altijd op gewicht

#1 Oude gewoonten zijn not done

Als je gewicht wilt verliezen, is het uiteraard belangrijk om je aan gezonde leefgewoonten te houden. Minderde je in alcohol en snoep toen je wat kilo’s verloor? Dan is het dus verstandig om dit ‘dieet’ te blijven volgen. Val dus niet terug in oude gewoonten, want voor je het weet zitten de kilootjes er weer aan!

#2 Beweeg elke dag

Als je wilt afvallen, is het slim om veel tijd aan lichamelijke activiteiten te besteden. Oké, je hoeft je niet zeven dagen per week in de sportschool uit te sloven met mega intensieve trainingen, je kunt het ook wat rustiger aanpakken! Een lekkere wandeling na het avondeten zorgt er bijvoorbeeld al voor dat je stofwisseling gestimuleerd wordt en je calorieën verbrandt.

#3 Kies een work-out die je leuk vindt

Focus je op het vinden van een work-out die je graag doet. Uit onderzoek is gebleken dat degenen die genieten van een training ook betere resultaten behalen. En o ja, ook is het dan natuurlijk makkelijker om de work-out lekker vaak te herhalen. Sweat, smile and repeat!

#4 Kies vaker voor een krachttraining

Wist je dat 20 minuten krachttraining meer doet voor het verminderen van buikvet dan 20 minuten zweten tijdens een pittige cardio-sessie? Dat toont een onderzoek aan de Harvard School of Public Health aan. Dit is omdat je dan meer spieren ontwikkelt en deze zorgen er weer voor dat je meer vet verbrandt.

#5 Kook thuis

Nóóit meer een bezoekje aan je favoriete restaurant brengen is natuurlijk geen optie, maar een homemade dinner is een gemakkelijke manier om ervoor te zorgen dat je maaltijd gezond en voedzaam is. Het is gebleken dat mensen die vaker thuis koken eerder resultaat behalen wat hun gewichtsverlies betreft. Aan de slag dus!

#6 Eet veel eiwitten

Zorg dat je wat meer eiwitten eet, hierdoor ben je snel en lang verzadigd. Ook zorgen eiwitten dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en stimuleert het je spieropbouw. Het gevolg hiervan? Je stofwisseling krijgt een enorme boost en calorieën verbranden sneller.

#7 Je mentale gezondheid is een prioriteit

Mentale gezondheid heeft véél meer impact dan de meesten van ons denken! Het is daarom erg belangrijk om eerst aan je geest te denken als je een gezond lichaam wilt hebben. Heb je moeite met afvallen? Dan is dit een goed focuspunt.

#8 Blijft genieten

Als je op gewicht wilt blijven betekent dat natuurlijk niet dat je helemaal niet meer kan genieten. Af en toe wat lekkers mag, als je het maar compenseert met beweging.

#9 Sla geen maaltijden over

Maaltijden overslaan is één van de slechtste dingen die je kan doen als je op gewicht wilt blijven. Een goede basis is belangrijk, zorg dus dat je drie goede maaltijden per dag eet, zo kan je de snacks waarschijnlijk beter laten staan.

#10 Volhouden

Logisch dat je af en toe een mindere dag hebt en je je foodcravings niet kan weerstaan. Dit is helemaal niet erg,  maar probeer de volgende dag weer gezond door te gaan. Het zou zonde zijn als alles voor niks was toch?!

Shopping is my cardio!

10 Days
WEHKAMP
€139,90

Adidas Original
WEHKAMP
€29,95 22,95

Adidas
WEHKAMP
€39,95

Nike
WEHKAMP
€7,00

Adidas
WEHKAMP
€99,95

Columbia
OUTDOORSUPPLY
€32,95 23,07

✰ Shop verder in de STYLETODAY shop 

 

Bron: Women’s Health, Cosmopolitain, Gezondheidsnet | Beeld: Getty Images