5x tips tegen rugvet

rugvet

Bijna iedereen heeft er wel een beetje last van: ‘muffin tops’ oftewel rugvet, rondom je buik en behagebied. Maar ook onderaan je rug willen de lovehandles soms maar moeizaam weg. Niet altijd fijn! Je kunt specifieke lichaamsdelen en gebieden trainen en uiteraard is de juiste voeding van groot belang.

Tips tegen rugvet

#1 Cardio training

Bewegen is belangrijk als je in shape wilt komen en blijven. Paar keer per week een goede intervaltraining doen heeft echt effect. Zeker omdat je na je training nog het ‘afterburn-effect’ krijgt. Na een goede inspanning kun je nog zo’n 200 calorieën extra verbranden als je uitrust of zelfs gaat slapen. Probeer ten minste 3x per week minstens een half uur aan cardio te doen.

#2 Lichaamshouding

Een goede lichaamshouding is heel belangrijk. Zeker als je een zittend beroep hebt. Met een paar simpele oefeningen kun je je rug en schouders als trainen voor sterkere spieren. Deze oefeningen nemen nog geen vijf minuten in beslag! Het beste is om regelmatig van oefening te wisselen voor het beste resultaat.

Oefening 1

  • Ga op een matje liggen en span je billen aan alsof je een muntje wilt vasthouden.
  • Strek je armen en benen.
  • Lift je armen, schouders en benen van de grond en hou dit 10 seconden vast. Laat alles weer zakken en herhaal de oefening zo veel mogelijk in een minuut.

Oefening 2

  • Begin op je buik met je armen.
  • Hou je nek goed in lijn met je ruggengraat. Til je voeten, armen en borst van de grond.
  • Beginnen te “zwemmen” door je arm en been hoger op te tillen, heen en weer te bewegen en af te wisselen met links en rechts.
  • Hou dit een minuut vol, rust 15 seconden en herhaal de oefening.

#3 Yoga

Goede krachttraining en cardio hebben een positief effect maar ook yoga kan rugvet de kop indrukken. Dit omdat je met yoga ‘diepere’ bewegingen maakt en ook vaker met de rug. Het helpt je rugspieren te versterken en stress te verlichten.

#4 Voeding

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: eet gezond en afwisselend. Alles wat je eet heeft effect op je lichaam, en dus ook op je vet. Om meer vet te verbranden zijn er genoeg lekkere dingen om te eten. Eet vooral overdag. 3 gezonde maaltijden en plan tussendoor 3 momenten voor een gezonde snack.

#5 Juiste kleding

Oké, je vet gaat er misschien niet mee weg maar je zit wel lekkerder in je vel als je de juiste kleding draagt. Een bobbel bij je beha of boven je jeans is niet fijn, maar een goede jeans en de juiste beha kan al veel doen. Zo helpt het om een high waisted jeans te dragen en om voor een bh te kiezen die niet te strak zit en brede brandjes heeft. Dressing good makes you happy! En dat straal je uit.

Shop onze favoriete look!

Tramontana
TRAMONTANA
€99,95

Mango
DE BIJENKORF
€29,99

Maje
DE BIJENKORF
€175,00

Shabbies Amsterdam
SHABBIES
€169,95

Furla
DUIFHUIZEN
€320,00

My Jewellery
MY JEWELLERY
€29,50

✰ Shop verder in de STYLETODAY shop ✰

LEES OOK:

Kauwgom: dikmaker of vetverbrander?
Afvallen? Verhoog je stofwisseling met deze handige tips!
Wil jij wat kilo’s afvallen? Stop dan met snoozen

Bron: Margriet, Gezond Nu, Vitamins | Beeld: Unsplash