Bootylicious! Work-outs per type billen

billen

Mooie, strakke en ronde billen. Veel vrouwen dromen ervan. Sommige hebben goede genen en de ander moet helaas uren trainen. Toch blijft het lastig om de billen van Kim Kardashian of Beyonce te krijgen. Dat komt omdat iedereen een andere vorm booty heeft. Maar no worry’s! Met een beetje doorzettingsvermogen en de juiste tips kom je een heel eind. Wanneer jij dé perfect butt wilt moet je een oefening doen die speciaal voor jouw type billen gemaakt is. Wij hebben de type bilpartijen met de juiste oefeningen voor je op een rij gezet zodat jij straks flaneert met mooie billen. Shake what your mama give ya!

Work-outs per type billen

V-vorm

Wanneer jij een v-vorm hebt is het belangrijk om je gehele bilpartij te trainen. De ‘Step up’ is hiervoor de perfecte oefening. Zoek een verhoging, zoals een trap of een krukje, die hoog genoeg is om je knie 45 graden te buigen wanneer je er op gaat staan. Zet je rechtervoet op de verhoging en vervolgens je linkervoet. Stap vervolgens weer omlaag met je rechtervoet en daarna met je linkervoet. Herhaal dit 10 keer en begin vervolgens met je linkervoet. Doe dit om z’n minst 3 keer per dag.

Hangend

Heb jij hangende billen? Dan is de ‘Sumo squat’ iets voor jou. Deze squat variant is een van de beste manieren om je billen te verstevigen en overtollig vet te verbranden. Ga met je voeten op schouderbreedte uit elkaar staan en zet je tenen een beetje schuin naar buiten. Til je rechterbeen omhoog en maak een cirkel in de lucht. Squat vervolgens naar beneden tot dat je dijen parallel staan aan de vloer. Ga vervolgens weer naar de beginpositie en herhaal deze oefening met je linkerbeen. Doe 12 herhalingen aan elke kant van 3 sets.

Dubbel

Wanneer jij een dubbele booty hebt kun je het beste cardio met krachttraining combineren. Een handige work-out is de ‘Phone leg circle’. Deze work-out maakt je billen, hamstrings, binnenste en buitenste dijen steviger. Ga liggen met je gezicht richting de vloer. Strek je benen en laat je voorhoofd rusten op je handen. Span je buikspieren goed aan. Til je benen vervolgens een paar centimeter van de vloer en maak kleine cirkels in tegengestelde richtingen. Maak 8 cirkels naar links en 8 cirkels naar rechts. Herhaal deze work-out 3 keer.

Rond

Ben jij gezegend met een ronde butt maar ben je hier af en toe minder blij mee? Dan hebben wij de perfecte oefening voor jou! Ga met je voeten op schouderbreedte uit elkaar staan. Vervolgens ga je met je benen gestrekt staan en buig je voorover om de vloer aan te tikken. Ga weer rechtop staan en zet je rechtervoet een stap naar voren waardoor je knie 45 graden gebogen is. Doe nu hetzelfde met het linkerbeen.

Plat

Zou jij graag vollere billen willen? Dan zijn ‘Power booty pushes’ iets voor jou! Ga op je linkerbeen staan, zet je rechterbeen naar buiten en til je rechter hiel van de vloer. Buig naar beneden in een gehurkte positie en raak met je rechterhand de vloer aan terwijl je je linkerarm omhoog houdt. Spring vervolgens met veel kracht omhoog en naar links. Land in dezelfde gebogen positie met je linkerbeen naar buiten, linkerarm op de grond en rechterarm omhoog. Doe de work-out ongeveer 1 minuut, rust vervolgens 30 seconden en herhaal het 3 keer.

Bubbel

Rond, hoog en strak? Jij hebt een bubbel kont! Jij kunt het beste aan de slag met de ‘Star lunge’. Ga rechtop staan met je handen op je heupen. Stap met je rechtervoet naar voren en zak door je knieen waardoor je rechterknie een hoek van 45 graden maakt. De linkerknie moet parallel staan aan de grond. Duw jezelf vervolgens weer omhoog en herhaal dit met de linkervoet naar voren. Herhaal dit 40 keer.

Shake it baby!

Adidas
DE BIJENKORF
€29,95

Nike
DE BIJENKORF
€35,00

O’neill
O’NEILL
€49,99 24,99

Nike
DE BIJENKORF
€120,00

Roxy
OTTO
€55,99

Nike
WEHKAMP
€12,00

✰ Shop verder in de STYLETODAY shop ✰

LEES OOK:

Effectieve work-outs die je vanuit je bed kunt doen
Dít is de slechtste sport om in shape te komen
Strakke billen? Yes please

Bron: YouBeauty | Beeld: Unsplash