Waarom ze bij Starbucks áltijd je naam verkeerd schrijven

Menig koffieliefhebber duikt zo af en toe maar al te graag de Starbucks binnen voor een koffie-special of frappuccino. Vanaf het moment dat je binnenstapt is een hemelse reis naar een lekker bekertje koffie begonnen: eerst langs de fancy thermoskannen, vervolgens die vitrine met overheerlijke maar o-zo-ongezonde lekkernijen en als laatst de kassa waar jij jouw favoriete warme drankje bestelt. Bij het betalen geef je door welke naam op de beker mag komen en vervolgens wacht jij netjes tot je speciale koffie, inclusief naam, wordt omgeroepen. Vol verlangen stap jij naar de bar waar jij je beker ophaalt en keer op keer verbaas jij je over de vreemde, maar grappige naamvariaties die je op je beker vindt.

Coffee, the original black magic

Aan de ene kant kunnen wij het ons best voorstellen dat de hele dag hetzelfde werk doen, elke dag opnieuw, behoorlijk hersendodend is. Zo af en toe een gekke naam op iemands beker zetten, kan dan zorgen dat je dag nét een beetje beter wordt. Best onschuldig, zou je denken. Aan de andere kant is er een theorie die het tegendeel bewijst en een hoop verklaart wat betreft de rare naamvariaties die jij op je beker vindt. Het zou namelijk heel goed een onderdeel van de marketingstrategie van Starbucks kunnen zijn.

Hoe dan? Stel: je naam is Lianne en die naam geef je door aan de barista van Starbucks. Wanneer jij je koffie krijgt, staat de naam “Liejsanne” op jouw beker. Ondanks dat je het irritant vindt dat ze een vrij simpele naam als die van jou niet goed kunnen spellen, vind je de variatie grappig genoeg om met je vrienden of zelf op social media te delen. En dit is where the magic happens: zonder dat jij er erg in hebt, maak je ‘reclame‘ voor Starbucks. Op elk platform dat jij gebruikte bij het delen van wat er is gebeurd toen jij je Starbucks-koffie kreeg, hielp je de koffietent promoten. Een heel makkelijke en vooral goedkope manier voor Starbucks om aan naamsbekendheid te komen. Namens Starbucks: thanks a lot.

Shop de nieuwste items

Pieces
OTTO
€21,99

My Jewellery
MY JEWELLERY
€69,95

Nomadic State Of Mind
SARENZA
€64,99

Hugo Boss
DE BIJENKORF
€179,-

Fossil
DE BIJENKORF
€149,-

Charlotte Tilbury
DE BIJENKORF
€50,-

✰ Shop verder in de STYLETODAY shop ✰

LEES OOK:

Koffie of cappuccino? Zo (on)gezond zijn ze
10 Starbucks gedachtes die je hebt als je in deze koffietent staat
Klaar met koffie? Probeer deze energiebommen eens

Bron: Upcoming | Beeld: Unsplash