Zó blijf je een fit mom: 8 tips!

De balans tussen je werk en je kinderen kan soms al zo lastig zijn, laat staan de balans tussen werk, kinderen en sporten. Want toegegeven, bij een druk schema schuiven we die innerlijke fit mom als eerste opzij, toch? Terwijl dit helemaal niet nodig is, want je kunt prima samen met je kinderen sporten. Zeker nu het weer steeds mooier wordt. Sporten samen met je kinderen scheelt jou niet alleen een hoop tijd, maar heeft ook andere voordelen. Zo is het de uitstekende manier om de band tussen je kind en jou te versterken.

Samen sporten – en dus iets actiefs doen – wordt dan echt een moment van jullie samen. Ook kan het geld schelen, want je hoeft geen oppas of crèche te regelen. Plus, door zelf ook te sporten geef je het goede voorbeeld aan je kinderen en ben je een echte fit mom. En die schuldgevoelens die je overmannen wanneer je de deur uitgaat om iets voor jezelf te doen? Die zijn vanaf nu ook verleden tijd, want je neemt je kids gewoon mee. Genoeg voordelen dus om te sporten samen met je kinderen. Maar heb je geen idee hoe? Wij geven een aantal tips!

8 tips voor samen sporten met je kids

1. Plan vaste sportdagen in en houd hier rekening mee in jullie dagplanning. Zo wordt het sporten een vast onderdeel van de week.

2. Trek bij mooi weer naar buiten. Het plaatselijke park is de ideale sportplek voor jullie allebei. Jij kan rondjes gaan joggen en je kinderen kunnen je vergezellen met de skates, step of fiets. Goedkoop en altijd leuk!

3. Maak iedere dag een avondwandeling. Als het sporten er toch nog bij inschiet, is een avondwandeling na het eten een prima alternatief. Deze wandeling hoeft maar 15 minuten te duren en kan gewoon een blokje om zijn. Een fijn momentje om nog even te kletsen. Frisse lucht is bovendien goed voor de nachtrust. Daarmee is een avondwandeling een prima afsluiter van de dag!fit4. Bootcampen in het park. Bootcampen heeft de afgelopen jaren enorm veel aan populariteit gewonnen. Niet zo gek, want in de frisse lucht bezig zijn met je conditie is hartstikke fijn. Bovendien is het prima te combineren met je kinderen. Omdat bootcamps vaak in het park plaatsvinden, kunnen je kinderen hier heerlijk spelen terwijl jij afgepeigerd wordt. Happy mom ;-). Ook geven steeds meer bootcamp clubs aparte trainingen voor kinderen op hetzelfde tijdstip. Hoe fijn is dat?

5. Fietsen met of zonder bakfiets. Heb jij thuis een fijne bakfiets staat? Perfect! Volladen met de kinderen en plan een flinke fietstocht. Hoe meer gewicht, hoe meer inspanning voor de fit mom.

6. Speel spellen in de buitenlucht. 2016 is het jaar dat jeu de boules zijn grote comeback maakt en daarnaast zijn er nog zo veel meer spellen die leuk zijn voor je kind en jou om samen te spelen. We noemen overgooien met de bal, voetballen, vliegeren, ringwerpen, badminton, frisbeeeën etc.

7. Zwemmen. Bij héél goed weer in het buitenbad of gewoon in een binnenbad. Samen zwemmen is voor jullie allebei de ultieme verfrissende quality time. 

8. Samen yoga. Wist je dat veel yogascholen tegenwoordig combinatieklasjes aanbieden voor moeders en kinderen? Superleuk om samen alle oefeningen te proberen. Enjoy!

Beeld: Pinterest